Vecka 22

Går in i vecka 22 idag, magen växer litegrann för varje vecka. Bebis har varit lite lugnare denna vecka, inte alls sparkat och snurrat lika mycket som de senaste 2 veckorna. Blir nästan lite orolig, men då och då kommer det en buff så det är nog inget att oroa sig för. 
 
Jag kan fortfarande ha mina vanliga byxor med hjälp av en gummisnodd, men när jag sprang förbi Polarn & Pyret och såg att de hade 50% på alla mammakläder så passade jag på att köpa mig ett par svarta chinos och ett par mörkt denimblå jeans! 
 
Har haft väldigt svårt att ligga ner sedan en tid tillbaka, känns som om mina höfter ska gå av och vaknar minst 1 gång/ timme av att det känns som knivar i höfterna, inte skönt alls! Har därför varit tröttare än vanligt på jobbet och haft ont till och från under hela dagarnna när jag går eller sitter för länge.
Fick iallafall tid hos en sjukgymnast på tisdag, så får se om jag får några bra tips på vad man kan göra för att få det lite bättre.
 
1 vecka kvar att jobba sedan är det semester i 3 veckor, ska bli underbart! 
Startar semestern med att åka upp till Sundsvall, vi tänkte gå en sväng på Gatufesten och sedan beger vi oss söderut igen för att möta upp min syster med familj som kommer med flyget från Luleå på måndag em, sedan åker vi alla till Kolmården tillsammans! 
 
Ska bli så mysigt att leka med mosters älsklingar, längtar! 
 
Nu ska jag kila till affären, inhandling av frukost, något mot halsbrännan och nässpray då jag åkt på en rikig förkylning med halsont och allt vad det innebär.
Blir att kurera mig denna helg, älsklingen är hemma i Sundsvall denna helg, men snart har vi ju som sagt semester och får vara tillsammans 3 hela veckor!
 
 
Hoppas ni har en fin lördag!
 
 
 ♥  

Kommentarer
Postat av: Lisa, mamma till Charlie och Sam

Det börjar nog bli lite ont om plats i magen för honom :) Bara man känner något varje dag så är de lugnt, men jag vet precis hur de är, man är ändå orolig.

Ja nu är de inte länge kvar innan vi kommer, det ska bli så roligt och mysigt!
Hoppas det inte blir jobbigt för dig på Kolmården, är ju mycket uppförsbackar där :/

Bädda ned dig i soffan och ta hand om dig, krya på dig!

2012-06-30 @ 19:57:10
URL: http://karolinalisanilsson.blogg.se
Postat av: Anonym

hej!vad kul att ni väntar barn:)
hittade hit via Lisas blogg :)
Vanjas kommentar när jag sa att Marie har en bebis i magen "MEN hur rymms det i hennes mage..hon är ju sååå liten och smal " :)
lycka till med graviditeten och allt:) kommer ni till Luleå under sommaren?

Svar: Vi åker norrut imorgon eller på fredag men stannar några dagar i Sundsvall innan vi åker vidare till Lule. Vi ses där!
Marie Nilsson

2012-07-07 @ 12:26:45
Postat av: kata

det var jag som skrev förra inlägget :) glömde skriva namnet

/kata

2012-07-07 @ 12:27:16



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!