Bloggtorka

Har varit så trött senaste veckan och inte alls haft inspiration till att uppdatera bloggen. Men nu är det ny vecka och nya tag så ska jag nog hitta tillbaka till inspirationen igen! Har rensat lite i garderoben idag och lagt ut en del plagg på tradera och nu ska jag strax kila till affären för att handla lite kvällsgott!

Hoppas ni haft en fin start på veckan!

Skolbänken

Då är det dags att sätta sig i skolbänken igen! Fick intagningsbeskedet med posten idag, så nu blir det att plugga 2 kvällar i veckan. Hur ska detta gå? Är många år sedan sist, första lektionen är redan på tisdag!

Wish me luck!

weheartit.com

Små simpla ting

Det går fort när man har roligt

Söndag och sista dagen med gänget, blev en lugn och skön morgon med kaffe/te och frukost i soffan innan vi begav oss in mot stan, solen kikade fram och idag kändes det verkligen som vår igen! Underbart!
Vi åt lunch på en Thai restaurang och gick förbi mitt jobb en sväng innan det var dags att kila mot tåget som skulle ta mitt besök till Arlanda och vidare mot Lule. Nästa gång vi ses gör vi det i Lule, förhoppningsvis redan i påsk!

Nu tänkte jag kika lite vad resten av bloggvärlden haft för sig i helgen!

Regn och rusk

Igår när vi åkte in mot stan så både regnande och blåste det, kändes som en riktig höststorm! Vi mötte upp Tess och värmde oss sedan inne på restaurangen, blev god mat och dryck och massa tjejsnack långt in på kvällen. När det senare på kvällen redogjordes att Loreeen vunnit Melodifestivalen var vi alla eniga om att rätt låt vann!

Tack för en mysig kväll tjejer!

Saturday Night

Gårdagens outfit, benvit topp från Vila, halsband Glitter, svarta jeans Crocker.

Bromma Blocks

Vi har spenderat lördagen på Bromma Blocks, ett inspirerande köpcentrum tycker jag! Älskar att strosa där bland alla goda teér, delikatesser, inredning och butiker. Efter Bromma hann vi även en sväng in till stan igen då min vän hittat en ny favoritbutik som hon ville ta ett sista varv i. Nu är vi hemma igen och det blir det att vila benen lite innan vi börjar göra oss iordning inför kvällen! Här kommer ett bildregn från dagen!

Checkar ut

Checkar ut och tar helg lite tidigare denna fredag! Nu beger jag mig mot stan för att möta upp Sara för lite shopping och mys!

Inspirationsbilder från en lite annorlunda butik

Äntligen

Mötte upp Sara på centralen och efter det begav vi oss hemåt för att lämna av hennes bagage. Sedan iväg för att äta en liten matbit och vi hann även med att kika i några butiker. Såg dessa fina tröjor i härliga färger och jag skulle gärna ha en av varje färg! Just nu håller jag på att färga Saras hår och efter det blir det en kopp te, choklad och tjejsnack hela kvällen lång!

Kan inte bli så mycket bättre en torsdagkväll!

Vårtecken

Solen har strålat över vår huvudstad idag! Tog en promenad på lunchen och på vägen tillbaka såg jag det första säkra vårtecknet, dessa snödroppar.

Efterlängtat besök

På torsdag kommer min fina vän Sara och hälsar på mig i Stockholm! Längtar massor, massor! Sara bor kvar i min hemstad Luleå och eftersom vi bor så långt ifrån varandra har vi inte möjlighet att ses så ofta som vi skulle vilja. Men i helgen ska vi ska ha en riktig tjejhelg, med massa tjejsnack, shopping och goda middagar! Funderar på att bada och spa´a lite på takterassen på Clarion Sign! De har för övrigt världens godaste hotellfrukost där!

Retur

Blev en retur på jeansen jag köpte i helgen, de var lite väl tajta vid knäna vilket inte var särskilt snyggt och sedan efter en ordentlig genomgång i garderoben insåg jag att jag har både mörka och ljusa jeans så det räcker och blir över. De svarta chinosen däremot får stanna, jag har letat länge efter ett par chinos med låg midja och smala ben och de passade verkligen perfekt!

Look at the stars, look how they shine for you...

Njuter av en nystädad lägenhet, ljusen är tända och nu blir det en kopp te och slappa i soffan resten av kvällen. Imorgon är jag tillbaka med ny energi, hoppas ni haft en fin start på veckan!

Svart vs. Denim

Söndagen startade tidigt med en god hotellfrukost innan vi vinkade av vårt besök som skulle fortsätta sin resa söderut. Åkte iväg för att kika på byxor då jag verkligen var i behov av lite nytt då två av mina favoritbyxor tackat för sig. Min förkärlek till svarta jeans/byxor är stor, tycker helt enkelt det är snyggast att matcha fina blusar och toppar med ett par svarta byxor. I garderoben finns många par svarta byxor och jag är alltid på jakt efter den perfekta svarta byxan med den perfekta passformen.

Provade en hel del och kom hem med ett par svarta chinos och ett par mörkt denimblå jeans. Tycker det är fint med jeans i olika tvättar men kanske främst på våren och sommaren när man matchar med en vit topp. Men nu i vår så ska jag allt försöka variera mig mer i färg även när det gäller byxor/jeans. En benvit tunnstickad tröja fick också följa med hem idag.

image description

Lördagen

Klockan 17 ringde det på dörren och in klev min syster med familj, min favvokille som nu fyllt 3 år, log och gav mig en stor kram och sa att han saknat mig! Mosters gullunge som jag saknat dig också! Fick äntligen träffa det lilla nytillskottet i familjen som nu blivit 6 veckor, vilken liten sötnos! Jag hade såklart presenter till både stora och små och efter presentöppningen åkte vi iväg och handlade, sedan lagade vi en god middag och efter det blev det mys i soffan framför melodifestivalen.

En toppen lördag helt enkelt, tänk om vi hade bott närmare varandra!

Med en enkel tulipan

På väg till J & M för att gratulera J som fyllt 30år och även gratulera dem till det lilla pyret som växer i M mage!

Sony Nex

Har funderat länge på en systemkamera fast en lite mindre modell, vill kunna ta med den överallt utan att den ska kännas klumpig och stor. Fick tips om Sony Nex. Kikade på lite bilder som fotats med den och recensioner som skrivits och jag tror den kan vara riktigt bra! Någon som har erfarenhet av en Sony Nex?

Sony

På väg

Sitter på tåget på väg norrut, kommer fram sent ikväll. Blir en kopp te, kvällsfika och mys framför tvn när jag väl är framme. Helgerna blir verkligen korta då ca 8-10 timmar varje helg går åt till att resa, men det är det värt! Försöker roa mig så gott det går med en uppkoppling som inte är den bästa i ett tåg. Imorgon väntar ju långväga besök och jag ser fram emot en mysig lördag!

Vad gör ni en fredag som denna?

Välkommen mars!

Tänk att det är första mars idag, helt galet underbart! Dagen började dock mindre bra då varmvattnet var avstängt och det blev ett kallt uppvaknande, brrr! Jag som älskar att duscha länge och varmt på morgonen fick springa in och snabbt ut igen. Sedan var jag tvungen att ringa tandläkaren och boka en tid då jag har problem med två visdomständer, ajaj.

Men alldeles för en stund sedan fick jag ett sms av min lillasyster som bor i en stad långt norrut, att hon och hennes familj kommer och sover över en natt hos oss i Sundsvall i helgen innan de fortsätter sin resa söderut. Åhh, så glad jag blev! I januari blev jag nämligen moster till ännu en liten kille och har inte haft möjligheten att träffa dem eftersom vi bor så långt ifrån varandra. Så nu längtar jag massor efter mosters älsklingskillar!

Så planen att vara i Stockholm i helgen ändrades snabbt och nu är det dags att börja packa väskan för i morgon efter jobbet sätter jag mig på tåget norrut igen!