Det går framåt

Snart är det slut på "sitta stilla på en filt och leka" för nu är det inte långt kvar tills att Dante kryper! Han står ofta i krypställning, gungar, lyfter en hand i taget och försöker ta sig framåt. Heja heja!

Tand nummer fem

Tand nummer fem på väg upp, så det är en ledsen kille här hemma idag. Efter en ordentlig portion gröt och alvedon så sover han iaf. Jag passar på att slappa i hängmattan under tiden, småtrött efter ännu en natt med många uppvak.

Kanske fyller vi poolen när lillen vaknat, det är nämligen ännu en varm och solig dag här i norr så man får passa på!

Tidig morgon

Resan hem igår kväll gick bra, Dante sov sig igenom så gott som hela resan och somnade sedan om i sin säng när vi lyfte över honom från bilstolen. Senaste veckan har han börjat vända sig och sova på mage vilket gör mig lite nojig. Både jag och Kristoffer går upp flera gånger varje natt och vänder tillbaka honom på rygg. Jag vet att det säkert är helt ok att han sover på mage, han är ju trots allt 8,5 månad! Men kan inte låta bli att titta till honom, lyssna om han andas och att han ligger bra och vara nojig Mamma.

Tror till och med detta var anledningen till att han sov så många timmar i sträck för några dagar sedan.

När han ligger på rygg sover han ofta oroligt och det sägs att barnet inte kommer in i djupsömn på samma sätt som när de ligger på mage. Nåväl, får väl försöka inse att han är en stor kille nu som kan bestämma själv hur han vill sova.

Tänk, han närmar sig hela 8,5 månad! Vart tar tiden vägen?!?

Cykla

Hur mysigt är det inte att cykla! Lånade min systers cykel och Dante fick premiäråka cykelsadel. Jag tror han gillade det, han pratade och bubblade där han satt. Måste verkligen köpa oss cyklar så vi kan cykla på utflykter när vi kommer hem.

Kors i taket

I natt sov lillen hela 9 timmar utan att vakna! Och det mina vänner, det har inte hänt sedan nyårsafton då han slog till med att sova 7 timmar. En vanlig bra natt består annars av 3-4 uppvak och för det mesta sommar han om snabbt efter lite mat medan en mindre bra natt kan bestå av 7-10 uppvak och stök hela natten.

Men denna natt var alltså ett stort undantag, både jag och Kristoffer vaknade flera gånger under natten för att titta till honom och undra när han skulle vakna.

Men känner mig ändå väldigt utvilad idag så nu ska vi starta dagen och kanske packar vi strandväskan idag då solen äntligen hittat till Norrland!

Semester

Befinner oss uppe i Luleå sedan en vecka tillbaka. Här blir det massa bus med Dantes kusiner! Bloggen går på sparlåga i semstertider, blir nya tag i höst igen. Vår kille har iaf hunnit bli hela 8 månader! Finaste, finaste Dante!

Det börjar ordna sig

Efter en hel del strul med färgen så börjar det nu äntligen ordna upp sig! För fy vad jobbigt det kändes när leverantören sa att vi måste stå ut med ett flammigt och alldeles för ljust hus ända till nästa sommar och då borsta hela huset på nytt och måla om!
Men påstridiga som vi är accepterade vi inte den lösningen och fick till slut igenom att en målare kom hit och målade 3 av 4 sidor på huset med den rätta färgen och vilken skillnad det blev!

Så nu är Pappan i familjen ute och målar det sista på huset och när det är klart kan vi äntligen slappna av och ha semester på riktigt! Lilleman är hos Farmor och Farfar idag och jag har passat på att städa och tvätta, men nu väntar och längtar jag efter vår lille skatt så hoppas de kommer snart.

I höst ska vi ta tag i byte av ytterdörr men först hoppas vi få njuta av lite sol och bad!

Det ska börjas i tid

Fler tänder på G

När det kliar i tänderna är Giraffen den som smakar allra bäst!

Dante Oscar Junior

Stort tack till alla som var med och gjorde denna dag till ett minne för livet!

Mitt lilla hjärta

I går var det premiär för Dante på Gatufesten som pågår i vår stad denna vecka. Sundsvall visade sig från sin bästa sida med ett riktigt sommarväder. Stan lever verkligen upp denna vecka varje sommar! Massor av människor, karuseller, sockervadd och restaurangtält. Vi åt den obligatoriska Langosen och strosade bland allt folk, mysigt!

På kvällen fick vi spontan besök av våra vänner. Vi satt ute i kvällssolen och pratade till sena kvällen och sedan åkte killarna in till stan medan jag och Dante gick in och lade oss. Pappan i familjen är lite trött idag, sover fortfarande, hihi!

Idag blir det en städ och fix dag, imorgon väntar vi besök av min syster och familj! Som vi längtar!

Semester

Nu har vi äntligen semester på riktigt hela lilla familjen! Så himla skönt! Kristoffer jobbade sina sista timmar idag på förmiddagen och efter lunch fick vi besök av M & M och lilla Vilda. Vi fikade och pratade medan barnen busade och badade i poolen och vi mammor lyxade även till det med ett glas kallt rose i solen. En riktigt härlig sommardag!

Nu ikväll har Dantes Farmor och Farfar varit här och vi har planerat inköp, mat och vad som behövs fixas inför dopet på lördag. I morgon ska vi försöka hinna bocka av några av sakerna på att göra listan och även bestämma träff med vår präst för att prata igenom hur vi vill ha det på lördag.

En hel del att stå i denna vecka men ser fram emot helgen!

Klappa händerna

Idag klappade Dante händerna för första gången! Han såg väldigt stolt och glad ut där han satt på mattan och klappade och klappade, lilla älskling du lär dig nya saker varje dag!