Helgen

I torsdags em satte vi oss i bilen och körde norrut mot Luleå! Gick bra de första 40 milen men sedan var det INTE roligt längre. Var tvungen att stanna flera gånger på vägfickor på E4an och röra på mig. Fick massa sammandragningar och Pyret i magen sparkade kraftigt och visade sitt missnöje. Men till slut kom vi fram iaf!
 
Var inne i stan en sväng på fredagen för att fixa de sista förberedelserna inför lördagens stora fyndmarknad. Sedan var vi bara hemma och umgicks med familjen! 
 
På lördagen var det då dags, jag och min syster hade bokat varsitt bord på sveriges största fyndmarknad som arrangeras i Luleå två gånger/år. Var uppe med tuppen för att hinna ställa iordning alla saker vi tänkte sälja. Klockan 10.00 öppnades dörrarna för alla köpsugna och kön ringlade sig lång för att få komma in. Gick bättre än väntat med försäljningen, sålde en massa kläder, skor, väskor, smycken, lampor, ljuslyktor, porslin mm som varit nerpackade på min vind i flera år. 
 
Var lite orolig att inte gå plus, då platsen kostade 495:- men när vi sedan räknat kassan efter att ha sålt grejer en hel dag så hade vi sålt för hela 5000 kronor! Tänk vad mycket man samlar på sig som bara står där hemma! Känns såå bra att någon annan vill använda det jag inte längre har någon användning för! 
 
Sålde några toppar och blusar kvällen innan till en ung tjej som var där med sin mamma och på lördagen var de tillbaka vid mitt bord, tjejen hade då på sig en av mina blusar och det var så roligt att se att de passade henne och att kläderna används istället för att ligga nerpackade i lådor på en vind år efter år. 
 
Nu är vi tillbaka i Sundsvall igen, har mest skrotat runt här hemma idag, packat upp resväskan och städat undan lite. Imorgon har jag klipptid klockan 14.00, tänkte passa på innan Pyret kommer och det är verkligen välbehövligt, så det ser jag fram emot! 
 
Hoppas ni haft en härlig helg och en fin start på veckan!
 
 
 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!