Introduktion

I tisdags var vi på introduktion inför starten på babysim nästa vecka. Såg väldigt roligt ut när de vällde in mammor, pappor och bebisar! Var nog en 40 bebisar där idag! De gick igenom praktiska saker och tips på vad man ska tänka på och ha med sig.
Dante var inte på sitt bästa humör trots att han ätit och sovit innan, efter 10 minuter mitt i filmvisningen började han att protestera, först lite tyst för sedan eskalera till argt skrik! Ställde mig upp rätt snabbt och gick längst bak i rummet, men inget jag gjorde dög, så det var bara gå ut och sätta mig och amma honom. Det är det enda som hjälper när han blir arg, han är en riktigt bestämd kille som visar vad han vill och inte vill. Vi missade hela rundvandringen...

Vet inte om han blir riktigt mätt på enbart amning. Han blir aldrig riktigt nöjd och sparkar och bökar när han äter och blir panikhungrig efter ibland bara 45 minuter.

 

De tipsade iaf om att barnet bör vara utvilad och mätt innan badet så det blir att planera dagen efter eftermiddagens bad, för Dante älskar att bada! Vi testade badbyxan i baljan och även att ha lite kallare vatten som var ett av tipsen. Han tittade nyfiket på de blå badbyxorna, kände på de och plaskade och sprattlade mer än någonsin! Så på tisdag är det dags, mysigt att ha en aktivitet som vi alla tre är med på!

 


Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!