Helgen är här

Fredag igen, veckorna går i rasande fart! Natten blev inte fullt så hemsk som jag bävade för. Dante somnade utmattad efter att ha kräkts upp allt han hade i magen, mammas hjärta! Sedan turades vi om att vaka och truga i honom en tesked vätskeersättning var 5-10 minut hela natten. Han fick tack och lov behålla det vi gav honom och åt två små mål under tidiga morgonen. Strax innan klockan sju vaknade han, pigg och glad precis som vanligt och har sedan fortsatt vara det under hela dagen och kvällen! Vet inte om
det var magsjuka eller om magen reagerade på gröten han fick innan läggdags. Så ikväll skippade vi gröten och jag tror vi får börja om med små smakportioner igen så magen får vänja sig.
Så himla skönt att han är pigg och att det inte blev värre, magsjuka är nämligen det jag bävat för redan innan jag fick barn.

Kommer aldrig vänja mig vid det trots att jag tagit hand om många kräksjuka barn under mina 10 år på förskola.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Stackars Dante, skönt att han är bättre nu. Kram

2013-05-05 @ 19:22:25
URL: http://thepeachylifeofjo.blogspot.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Click for RSS!